INFORMATION OCH MER LÄSNING

Ingen bild?
Här kan du
söka felet

Här hittar du
kanalplatser
och frekvenser

Kanaler som
ingår i ditt
basutbud

 

Kolla detta först!

Innan du ringer och gör en felanmälan finns det ett par saker du kan kontrollera – kanske kan du själv åtgärda felet. Om det inte går är det ändå bra om du kan precisera felet när du ringer.

Om du har kopplat flera apparater till din TV (video, dvd etc) ska du kontrollera så att alla har ström, annars fungerar det inte korrekt. De andra apparaterna behöver inte vara ”påslagna” om du inte använder dem, men de måste ha ström.

Har du en fungerande antennsladd från antennvägguttaget till TV:n? Det händer att det är glapp även i nya TV-sladdar.

Har du provat med att koppla bort alla andra apparater och bara köra med TV:n? Alltså bara en TV inkopplad och med antennsladden direkt till antennvägguttaget.

Vilka kanaler är det fel på, är det dålig bild, dåligt ljud eller helt svart?

Har dina grannar i huset samma fel?

Om du har fler än en TV, är det samma fel på båda?

När kom felet?

Har det varit strömavbrott i huset eller har det åskat?


Felanmälan TV, ring direkt till Com Hem: 0771-55 00 00